گروه شهری: حسن بیادی، نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران که به‌همراه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران یکشنبه شب گذشته به محل حادثه طغیان آب در کانال میانرود رفته بود در مصاحبه با همشهری گفت: این یک حادثه غیرمترقبه و غیرقابل پیش‌بینی بود درحدی که به گفته مسئولان مربوطه طی 50سال گذشته سابقه نداشته است.

قالیباف

وی ادامه داد: من 50سال پیش درمنطقه آزادی سکونت داشتم و شاهد اتفاق مشابهی بودم؛ یعنی همین سیل آن زمان هم آمد و تمام منطقه را آب فراگرفته بود و زندگی مردم را مختل ساخت، ضمن اینکه حادثه غیرمترقبه‌ای بود وگرنه هواشناسی می‌توانست پیش‌بینی کند که حجم بارندگی و میزان آبگرفتگی‌ها چقدر است.

بیادی با بیان اینکه حادثه از ایستگاه اکباتان شروع شد گفت: یکشنبه گذشته از شهردار تهران گرفته تا روسای سازمان‌ها، معاونین شهردار و حتی رؤسای ستادی شهرداری تهران تمام شبانه‌روز را بیدار بودند و دنبال راه‌حلی برای مهار سیل می‌گشتند اما حجم حادثه خیلی زیاد بود و مهار آن به تنهایی از عهده شهرداری تهران خارج بود.

به گفته بیادی سازمان‌هایی نظیر شرکت آب و فاضلاب منطقه‌ای استان تهران، وزارت نفت، هلال‌احمر، ستاد بحران، نیروی انتظامی و راهنمایی و رانندگی با تجهیزات خود برای همکاری به میدان آمدند زیرا گرچه حادثه در شهر تهران اتفاق افتاد اما به تنهایی مربوط به شهرداری نبود.

نکته مهم از نظر نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران این است که این حادثه خوشبختانه یک نفر هم تلفات جانی نداشت زیرا با هوشیاری مدیران شهری به سرعت بسیاری از خانه‌ها و مغازه‌های خیابان آزادی تخلیه و ساکنان آن‌ها به هتل منتقل شدند و ان‌شاءالله خسارات مالی وارده نیز با کمک دولت و شهرداری جبران خواهد شد.

کد خبر 166604
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز